Saturday, September 27, 2008

Pertama Ramadhan

Bila dah dekat nak raya ni ( yea lah kan , tinggal lebih kurang seminggu lagi kita nak beraya ). Aku tetiba teringat 1 Ramadhan yang lepas. Ramadhan 2007. Skang kita semua dah lalui 1 Ramadhan 2008 lebih kurang 26 hari yang lepas.

Masih aku ingat lagi, masa tu duduk kat umah neraka tu. Umah 2 tingkat setengah tu. Umah tu Ok. Cuma isi dalamnya yang KO. Tak dapat aku bayangkan bersamaan dengan 1 ramadhan, bekas kawan aku ni buat Onar dalam rumah. Beromen sakan betul2 pada 1 ramadhan. Aib betul lah perbuatan dia tu. Aku rasa slut pun tak buat perangai tak senonoh macam tu. Tak hormat langsung bulan ramadhan.

Sudahlah tak menghormati isi rumah. Bulan ramdhan yang punya seribu keistimewaan pun dia tak hormat. Beromen bagai nak gila 2,3 hari terperap dalam bilik. Apa nak jadi ntah. Nantilah..aku akan buat entry pasai budak ni nanti.

Kini setahun dah berlalu. Yang tinggal hanya secebis memori tapi entah kenapa ia bagai tergambar kembali di ruang minda aku ni. Tapi mengapalah.. Raya pun nak dekat. Aku harap aku dapat lupakan 1 Ramadahan yang paling bersejarah dalam hidup aku tu. Aku bersyukur kerana Ramadhan kali ni aku tidak lagi berhadapan dengan perkara2 yang mengaibkan.

3 Hari lagi nak raya. bestnya.

No comments: