Sunday, September 28, 2008

Mood Raya

Tinggal lagi 2 hari untuk kita seluruh umat islam di malaysia ni akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Macam tu jugak aku. Selalunya bila tiba time2 nak raya ni, aku lebih banyak rasa sedih dan jauh hati. Maklumlah...melihatkan orang lain yang syok habis nak raya aku ni serba serbinya kurang. Inilah dugaan. Apa boleh buat.

Tapi tahun ni, aku kuatkan hati.. berazam.. apa pun situasi yang aku alami, aku tetap akan meraikan hari raya ni dengan penuh kesyukuran dan kegembiran. Alahmdulillah, baju raya pun ada sepasang dah di beli. Sekurang kurangnya yang sunat tu aku dah buat, yang wajib pun aku dah buat juga. Puasa + zakat + Baju raya. Moga tahun ni hari raya penuh dengan kegembiraan dan semoga inilah titik tolaknya bermula hidup aku yang baru.

Insyaallah.

Selamat Hari Raya Aidilfitri .




No comments: