Thursday, September 18, 2008

Finally !!

Seperti yang di jangka. Setelah 2 ke 3 minggu bertarung dengan nyawa. Seksa. Sempit dada. Akhirnya aku tau jugak apa yang terjadi dalam sistem badan aku. Argh! kecewanya. Aku di serang asthma rupanya. Asthma aku bukan lah di peringkat yang teruk. Baru permulaan. Tapi memang terasa seksanya. Sebelum kena, teringin nak rasa, macam mana la rasanya bila kena asthma. Nahhhhhhh... rasa lah kan. Adushh.. Pegi klinik... sekali doktor suh pakai Nebulizer. Panik sekejap. Apa ke menda lah tu. Macam nak ambik oksigen tu lah. Eii... busuk ! Tapi memang berkesan... lepas sedut 2,3 kali. Perghh lega dada. Lapang bernafas.

Aku runsing betul fikir. Macam mana ni. Aku nak jaga dak tecit iteww.
Sayang sgt kat depa. Tapi aku ni tak tahan.
Teros ke Asthma. Macam mana la nak buat ni.

Lepas dah pakai Nebulizer tu rasa lega dan kena plak makan ubat yang doktor bagi sampai habis. antibiotik sama ubat lelah. Di bekalkan jugak ubat gastrik. tak suka macam ubat tapi terpaksa lah makan. Harap2 tak payah la pakai Inhaler.

No comments: