Saturday, October 11, 2008

Cerita Lepas Raya.

Lepas Raya, takde ape nak buat dah. Sangat bosan. Minggu pertama raya, aku bercinta sakan ngan ubat batuk ni. Ubat batuk Hurix.

Mahal betol la ubat batok ni. Hampagas tol. Tapi serius cakap, ubat batuk ni bagus lah dari banyak2 obat batuk yang pernah aku telan. Serius best. belilah ubat batuk hurix kalo batok ye. Mahal pun berbaloi.

Lepas Raya, aku duit pun macam dah tinggal cipot2 aje..tapi mujur ada balance duit raya ( walau dah hampir lebih separuh aku laburkan pada cina moto..ekek) aku kena tukar minyak hitam untuk motor terchenta. aku sayang giler motor aku.. aku ada nama untuk moto aku.. ( CaKkocak - ni nama motor aku..jgn gelak erk ). Sebb sayang, takkan le aku nak pakai minyak itam tarap iklan cicak melekat tu..eii... takmo..takmo... kurang2 nak yang rega RM30 ke atas. Ni sape pakai motor tau le rega tu dah kira mahal la untuk motor kapcai aje.. jgn samakan dengan rega minyak itam kereta yea. RM30 tu untuk seliter tau. ngan main2. So aku memang dah pakai sebelum ni MOTUL 5100 ( 15-50 ) ni. Memang melatop. So aku pun nak carik la MOTUL ni walau apa terjadi.. carik punya carik.. perghh!!! dah naik rega plak. Menangis aku tengok kenaikkan reganya.


Dulu...( 5 bulan sudah aje tau). Reganya masa tu... 1 liter RM33 aje... aku pun masa tu belasah aje beli.. time tu duit manyak weii.. kekeke... skang dah tengah aku tak berapa nak berduit sekali minyak tu naik..jadi RM38.50. Fuhh!! terjojol mata aku. Adeh.... nak tak nak aku beli gak la. Tapi lepas tukar...motor aku best giler rasa. yesssss!



Sebelum raya tukar minyak kereta. Pakai minyak Eneos. 3 Liter RM 55. Eneos ni minyak dari jepun so sesuai sangat la dengan kereta design dari jepun. Minyak Eneos tu untuk kereta, leh tahan rega..mampu pakai. Elok pun elok. Tapi bila aku nak beli untuk motor, macam nak pitam aku tengok rega. 1 liter leh cecah RM65. Apsal la mahal sgt. huhuh.
Macam2 menda lah barang dalam dunia ni yang menghabiskan duit. Duit tak pernah cukup. Asyik tak cukup tu selalulah. Kenapa la gitu erk..huhuhuh..




No comments: