Thursday, October 16, 2008

Bad Day !

Hari ini entah apa malang nasib menimpa diri. Dari pagi sampailah ke malam macam2 dugaan lah yang menimpa. Naik runsing aku memikirkannya. Tapi ialah...dalam banyak2 hari...hari ni aje aku bernasib sangat malang rasanya untuk tahun ni.

Awal pagi dalam pukul 8.50 aku dah bangun bersiap nak hantar partner pi kerja. Macam biasa aje persediaan. Siap2 dah terus hantar. Hantar naik moto. Ialah jimat la skit minyak kan. Pergi kat motor, sekali tengok motor teruk gile basah. lenjun sana sini ( hujan lebat gila malam tu ). tensen tul tengok. Bila dah banyak air nanti karat la. arghh! tu belum kira motor kotor sebb parking banyak pasir. Takde bumbung satu hal. Haramjaa tul la apart yang aku sewa ni.

Tanpa berlengah walau pun tak puas hati tgk keadaan motor macam tu aku terus gak antar partner gi kerja. takde masalah. semua clear sewaktu hantar pi kerja. Bila time balik, aku bawak slow2 aje.. takde apa nak kejar.. ingat nak pi mamak dulu..nak pekena roti canai ke..ape ke.. sekali dah dekat sgt nak masuk simpang nak ke mamak tu..aku rasa peha pedih giler...tak tentu hala aku di buatnya...aku tak tau..apa kejadah kejadian yg berlaku...so aku ambik keputusan untuk balik dulu ke rumah..sebb yg rasa sakit ni dalam seluar.. takkan nak berbogel kat situ..sampai umah aku terus bukak seluar.. tengok kat peha..celah peha...sekali ada macam satu luka macam kena siot api..aku heran..apa menda ni..masa tu bengkak kecik lagi... aku pun amik minyak panas terus curah kat bengkak tu... sakit jugak... aku heran dah ni...dah la separuh berbogel.. dalam aku terpinga2 tu...aku amik jaket yg aku pakai masa naik motor tadi.. nak sangkut...dalam pd tengah meraba2 nak amik jaket tu sbb aku sibuk dok belek lagi peha..sekali lagi aku rasa menda yang sama kat peha tadi..tapi skang kat tangan... argh!! aku dah tensen...aku ke benda ni...sekali aku dgr bunyi... bbzz...bbzz... dalam jaket tu...



Hah! dah sah la..aku tros pikir... ni mesti tebuan lahanat. aku bawak jaket tu kuar rumah dan campak..kuar la tebuan tu... sekor aje... cilaka punya tebuan!!!



Rupanya aku kena sengat ngan 'Tabuan'. 2 kali dia kasik aku bisa dia... aku dah panic... sakit lagi... tapi mengenangkan anak2 dekat aje ngan tingkap..kang tak pasal dia gi sengat anak2 aku..aku ambik keputusan bunuh tebuan gampang tu ngan penyapu. Mampos!

Rasa sakit dah menyelinap ke seluruh tubuh. pedih, panas dan berdenyut2. Telepon partner suh balik bawak aku pi kinik. Dah tak tahan. Nak pi kinik sendiri takleh...celah kangkang dah bengkak besar..nak start motor pun dah tak lalu. terpaksa la partner balik dengan susah payah meminjam kete kawan dia. alhamdullilah.ada juga yg bermurah hati nak bg pinjam kete. pi klinik. kena inject. terbang duit. huhh..

Bermulalah episod menanggung sakit. satu hari asyik tido aje lah kejenya. nasib la makin kurang. Bila petang..aku kena gak gi amik partner. Kot tak nanti dia nak balik naik ape kan. Dalam perjalanan pergi..di bantainya hujan selebat lebat yang boleh... bila kena air tempat kena sengat ni..rasa sakit mencucuk2 la... arggh!! sudahnya dah malam baru leh redah balik.

Aku rasa hari ni hari yang sangat lah malang. Aku harap2 hari mendatang tak dapat lagi merasa bahana malang yang semacam ini. tensen woo.....


Demikianlah cerita hari yang malang bagi aku. macam dalam drama aje aku rasa. uwaaa!

No comments: